Jak dodać kod rabatowy w swoim sklepie internetowym?
Zakładka „Kupony”
Wchodzimy do zakładki „Kupony”, a więc będąc w kokpicie WordPress’a najeżdżamy kursorem na „Woocommerce”, wysuwa nam się menu i klikamy „Kupony”.
Pokaże nam się nowa karta, na której klikamy „Dodaj Kupon”.
Ustawienia kuponu
Otwiera nam się okno ustawień kuponu.
Nazwa
Dodajemy nazwę kuponu, który jest też jego kodem, a więc tą częścią, którą klient musi wpisać, aby otrzymać promocję, pod tym kodem się kryjącą. Nazwę/Kod kuponu można wpisać samemu lub wygenerować.
Opis
Następnie dodajemy opis, który jest opcjonalny. Jeśli chcesz możesz to pole zostawić puste.
Ustawienia główne
Typ rabatu
Tutaj możemy wybrać opcje: rabat procentowy, na koszyk i na produkt. Różnica polega na tym, że procentowy, obniża cenę o procent, na koszyk działa niezależnie od tego co się w nim znajduje i obniża cenę całej zawartości, natomiast na produkt działa tylko z tym danym produktem, z którym jest powiązany.
Wartość kuponu
Tutaj wpisujesz ile rabatu chciałbyś udzielić klientowi. Zobacz co wybrałeś w Typie Rabatu, ponieważ może to być kwota lub procent kwoty.
Darmowa wysyłka
Jeśli kupon ma wprowadzać darmową wysyłkę, to tutaj właśnie należy zaznaczyć.
Data wygaśnięcia kuponu
Tutaj chyba nie ma co wyjaśniać, wpisujemy datę, kiedy chcemy aby promocja się zakończyła.
Ograniczenia użytkowania
Minimalna/maksymalna kwota zakupu
Jeśli chcemy, aby kupon można było wykorzystać powyżej jakieś kwoty zakupu lub poniżej, to tutaj wpisujemy te wartości.
Pojedynczy użytek i wykluczenie promocji
Te dwa okna to popularne: „promocje nie łączą się”. Innymi słowy zaznaczamy pierwsze, jeśli nie chcemy, aby klient mógł wykorzystać parę kuponów na raz oraz zaznaczamy drugiej jeśli nie chcemy, aby kupon można było użyć na produktach, które już mają obniżoną cenę poprzez promocję ustawioną w produkcie.
Produkty/Wyklucz produkty
Jeśli chcemy wybrać na jakie produkty dany kupon na działać lub jeśli jakieś produkty chcemy wykluczyć z promocji, to tutaj należy te produkty wprowadzić.
Kategorie/Wyklucz kategorie
Jak powyżej, ale z kategoriami.
Dozwolone e-maile
Powiedzmy, że chcemy aktywować kod rabatowy dla wybranych klientów, powiedzmy dla stałych klientów. W tym polu wprowadzamy ich emaile i gotowe.
Limity wykorzystania
Limit wykorzystania na kupon
Tutaj wprowadzamy ile razy kupon może być użyty. Jest to popularne „promocja dla pierwszych x osób”
Ogranicz używanie do X przedmiotów
Powiedzmy, że mamy sytuację, w której oferujemy dużą procentową zniżkę, ale nie chcielibyśmy, aby z tego powodu, ktoś przyszedł kupił produktów za bardzo dużą sumę i w rezultacie otrzymał ogromny rabat, który można by porównać do hurtowego. Tutaj wprowadzamy ile maksymalnie może być produktów w koszyku, aby kupon działał.
Limit wykorzystania na użytkownika
A tutaj ustalamy ile razy można użyć tego samego kuponu na ten sam email lub konto użytkownika.
To by było na tyle.
Omówiliśmy wszystkie zagadnienia. Gdybyś miał/a jakikolwiek problem zawsze możesz się zgłosić po pomoc do naszej agencji.